Eurooppanuoret ry:n 28.11. kokoontunut vuosikokous valitsi puheenjohtajakseen kolmannelle kaudelle helsinkiläisen kauppat. yo Joonas Turusen, 23 ja varapuheenjohtajikseen helsinkiläisen Anna Rankin, 27 ja jyväskyläläisen Kyösti Hagertin, 22.

EUROOPPANUORET RY
www.eurooppanuoret.fi
TIEDOTE
28.11.2008
Eurooppanuoret ry:n 28.11. kokoontunut vuosikokous valitsi puheenjohtajakseen kolmannelle kaudelle helsinkiläisen kauppat. yo Joonas Turusen, 23. Turunen on toiminut Eurooppanuorten kattojärjestö Young European Federalists’n valtuustossa vuodesta 2007 ja toimii myös yleiseurooppalaisen Union of European Federalists’n valtuustossa. Aiemmin Turunen on toiminut mm. Suomen Lukiolaisten Liiton ja Reserviupseerikoulun oppilaskunnan puheenjohtajana.
Eurooppanuoret valitsivat varapuheenjohtajikseen helsinkiläisen Anna Rankin, 27 ja jyväskyläläisen Kyösti Hagertin, 22. Hallitukseen valittiin Alina Böling (Vaasa), Ahmed Al Chibib (Turku), Elina Hölttä (Jyväskylä), Ville Kari (Jyväskylä), Iina Korkiamäki (Tampere), Noomi Lehtosaari (Turku), Aino Mäkisalo (Helsinki), Matti Niemi (Helsinki), Eva Roos (Helsinki), Tiia Turunen (Rovaniemi), Pauliina Tynkkynen (Helsinki).
Vuosikokous vaatii kannanotossaan suomalaisia puolueita keskittymään tulevan vuoden kesäkuussa järjestettävissä eurovaaleissa kampanjoimaan eurooppalaisilla teemoilla ja eurooppalaisista asioista. Eurooppanuoret huomautti samalla, ettei viime vuosien kohu-uutisten etsiminen EU-direktiivejä venyttelemällä- tosiasioihin perehtymättä – ole ollut myöskään medialle kunniaksi.
Eurooppanuoret ry on puoluepoliittisesti sitoutumaton kansalaisjärjestö, joka pyrkii edistämään kansalaiskeskustelua Euroopan Unionista nuorten keskuudessa. Eurooppanuoret on Euroopan-laajuisen Young European Federalists –järjestön jäsen ja sillä on sisarjärjestöjä yli 30 maassa.
Puheenjohtaja Joonas Turunen
joonas.turunen(at)eurooppanuoret.fi, 0405425935