Kuvassa on teksti, jossa lukee Eurooppanuorten liittokokouksen ehdokasasettelu

Eurooppanuorten liittokokouksen ehdokasasettelu alkaa maanantaina

8.10.2021

Eurooppanuorten liittokokous järjestetään tänä vuonna 27.-28.11.2021 Helsingissä. Liittokokouksessa valitaan ensi vuoden puheenjohtajisto ja liittohallitus. Vaaleihin voi asettua ehdolle kuka tahansa Eurooppanuorten jäsen. Ehdolle voi asettua maanantaista 11.10. lähtien. Vaaliaika on 11.10.–28.11.

Jokaisella Eurooppanuorten jäsenellä on yhtäläinen oikeus asettua vaaleissa ehdolle ja äänestää haluamaansa ehdokasta. Vaaliajalla tarkoitetaan aikaa, jolloin voi asettua ehdolle vaaleihin. Ennen vaaliajan alkamista ei saa asettua ehdolle, julkistaa ehdokkuuttaan tai aloittaa kampanjointia. Eurooppanuorten jäsenet voivat asettua ehdolle maanantaista (11.10.) lähtien ilmoittamalla siitä sähköpostitse Eurooppanuorten pääsihteerille osoitteeseen [email protected]. Vaaleihin on mahdollista asettua ehdolle vielä myös liittokokouksessa. Kaikki vaalit käydään liittokokouksessa sunnuntaina 28.11.

Ehdokkailla on oikeus tehdä omanlaisensa kampanja ilman painostusta tai häiriköintiä. Kampanjointiaika on 11.10.-27.11. Kampanjointi tapahtuu kunkin ehdokkaan omassa sosiaalisessa mediassa tai muissa kanavissa. Eurooppanuoret eivät hyväksy maksullista markkinointia. Vaalipäivänä (28.11.) vallitsee vaalirauha, joka tarkoittaa sitä, että silloin ei voi enää kampanjoida. Kaikki ehdokkaat ovat yhtäläisessä asemassa kampanja-ajan sekä sääntöjen osalta.

Eurooppanuoret tarjoavat kaikille ajoissa ehdolle asettuneille ehdokkaille näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ja nettisivuilla. Ehdokkuudesta on ilmoitettava pääsihteerille viimeistään 31.10., mikäli haluaa saada näkyvyyttä Eurooppanuorilta.

Eurooppanuoret julkaisevat liittokokouksesta lisätietoa tulevina viikkoina.
Eurooppanuorten tarkempi vaaliohjeistus on luettavissa: bit.ly/ENvaalit21

Lisätietoa: